Wat is groter: je boodschap of je angst?
by Roy Meijer

Dat is de vraag die je je moet stellen als je bang bent voor online zichtbaarheid. Want een stevige boodschap die je tot in je tenen voelt, laat geen ruimte voor angst.
Toen Idelma del Mar me interviewde voor het Online Zichtbaarheid Event, vroeg ze naar mijn eigen zichtbaarheidsreis.
Dat vind ik een mooi woord, want het is inderdaad een reis. Eentje met bestemming onbekend, veel moois om naar te kijken, en veel bijzonders om op terug te kijken.
Beren op de weg
Op die reis heb ik al veel beren gezien. Grote bruine beren op hun achterpoten, klaar om aan te vallen. Geen haar op m’n hoofd om dat gevecht aan de gaan.
Eén beer stond symbool voor mijn bed. Want jeetje, gaan mensen me nog wel geloven als ze zien dat ik op bed lig?
Een andere beer (volgens mij een valse berin!) vroeg me vriendelijk: goh, weten mensen dat je autodidact bent, en dat jouw schrijfmethode niet wetenschappelijk onderbouwd is? Shit…
En weer een andere vroeg me of ‘schrijven om meer verbinding te maken met jezelf en van daaruit beter verbinding te maken met je ideale klant’ niet te soft, te zweverig was. Dus daar regeerde de angst over wat anderen van me zouden vinden.
Natuurlijk wist ik dat het om overtuigingen ging, en om niet-reële angsten. Alleen, met die wetenschap ben je nog niet van je angst af. Pas toen mijn boodschap steviger stond, kon ik de beren op mijn pad knuffelen en ze aan de kant zetten 🍀
Dat is de vraag die je je moet stellen als je bang bent voor online zichtbaarheid. Want een stevige boodschap die je tot in je tenen voelt, laat geen ruimte voor angst. Toen Idelma del Mar me interviewde voor het Online Zichtbaarheid Event, vroeg ze naar mijn eigen zichtbaarheidsreis. Dat vind ik een mooi woord,…